قائم مقام وزير تعاون: يزد در تشکيل تعاونيها ، استان برتر کشور است

خبر یزدفردا "قائم مقام وزير تعاون گفت: استان يزد در مقوله تشکيل و راه اندازي تعاونيها، استان برتر کشور است.
به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "علوي " روز شنبه در همايش مديران کل تعاون استانهاي سراسر کشور که در محل سالن کنفرانس مجتمع فرهنگيان يزد برگزار شد، کسب اين جايگاه را برآيند تعامل و همکاري مسئولان فرابخشي استان و مديرکل تعاون استان يزد دانست.
وي از حمايتهاي استاندار يزد از بخش تعاون تشکر و قدرداني کرد.
معاون برنامه ريزي استاندار يزد نيز در اين همايش، به برخي از توانمنديهاي استان يزد اشاره کرد و گفت: استان يزد با داشتن بيش از 3 هزار واحد صنعتي و بيش از 4 ميليارد تن ذخاير معدني ، استاني صنعتي و معدني است .
"محمد رضا بابايي " اظهار داشت: به رغم محروميت از نزولات جوي، اين استان مردماني مستعد، سخت کوش با همتي والا و توانمند دارد.
وي با اشاره به جايگاه تعاون در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران ، به تاکيدات آموزه هاي متعالي دين مبين اسلام در اين خصوص اشاره کرد و افزود: خوشبختانه طي برنامه پنجم توسعه پنج ساله، سهم خوبي به بخش تعاون در اقتصاد کشور داده شده است.
معاون برنامه ريزي استاندار يزد خاطرنشان ساخت: بر اساس اين برنامه ، سهم تعاون در اقتصاد کشور از 5 درصد به 25 درصد افزايش مي يابد.
بابايي با بيان اينکه در استان ، گامهاي خوبي در مسير تعاون برداشته شده است از تلاشها و خدمات مدير کل تعاون استان يزد تشکر و قدرداني کرد.
مديرکل تعاون استان يزد نيز در اين مراسم طي سخناني، وضعيت کنوني بخش تعاون استان يزد را تشريح کرد.
" امرالله فلاح زاده " گفت: از ابتداي انقلاب اسلامي تا قبل از شروع به کار دولت نهم،2529 تعاوني در استان يزد فعال بوده و هم اکنون 4750 تعاوني در اين استان، مشغول فعاليت است.
وي ميزان رشد کمّي شرکتهاي تعاوني استان يزد در دولت نهم و دهم را 101 درصد اعلام کرد.
به گفته فلاح زاده ، 810 هزار نفر عضو تعاونيهاي استان يزد هستند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا